måndag 20 januari 2014

2 års check

Idag har vi varit på rådgivningen för snart har vi ju en 2-åring i huset. Jestas så tiden går. 

Elliot var super duktig (skrytmorsan här hej) Nånej, vår rådgivnings flicka tyckte även han är super duktig. 
Han skulle pussla, laga klossar i Brio lådan, bygga torn och visa andra grejs som han kan. Klarade allt fint. 

Sedan frågade hon ju allt möjligt om rutiner och allmänt om hur allt har gått mm. Elliot var som sagt första gången hos henne. Jag har ju gått redan ett par gånger. 

Elliots strategiska mått fortsätter att gå på hans kurva som normalt. Lite under noll kurvan är vikten, han vägde 13 kg och längden gick på + 1 kurvan med 91 cm. 

Sedan var det min tur och pojkarna gick till butiken. 
Dethär med vikt och graviditet har alltid enligt mig varit en grej jag inte riktigt tycker om. Och nu har ju min vikt sjunkit från ursprungsvikten p.g.a illamående och tarmproblem(ursäkta att jag nämner detta) så det var ju lite intressant att se vad man väger. Men nu är vikten samma som den var då i vecka 6. Så lite har jag fått tillbaka och illamående har minskat och tarmen mår bättre redan efter två zonterapi besök. Men härifrån lär den endast stiga, tyvärr.

Sedan diskutera vi en massa om familjen och allmänt stuff men vips hade vi varit hos henne redan i 1,5 h. 

Nu päikkäre då Elliot sover och sen lite ut i kölden. Idag visade termomätaren -20. 

2 kommentarer:

  1. Jag tror det hör till för rådgivningspersonalen att säga till alla barn de möter på mottagningen att de är duktiga. Åtminstone har VARJE rådgivningshälsovårdare (totalt 6 olika) sagt det till vårt äldre barn VARJE gång det sett honom, och det har ju blivit en och annan gång då barnet alltid var med mig till mödrarådgivningen. Jag är inte så säker på att en 1,5-åring jämt behöver höra av främmande människor att hen är duktig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo, absolut hör det säkert till. Men vissa rådgivnings"tanter" är nog himla olika. Vår i stan var ganska neutral inget extra fuss så att säga, men skulle nästan säga att vär nya har ett helt annat sätt även att bemöta barn och vi märkte både jag och min man att Elliot kände sig direkt bekväm och började göra stuff istället för att bli lite blyg.
      Men tror nog överlag att varje barn får en "duktig" stämpel så att säga.

      Radera