tisdag 7 januari 2014

Bloggpausen

Skönt med bloggpaus. Speciellt då man inte riktigt vet vad man skall skriva om. 

Nu har vi ju äntligen semester hela familjen så vi kör familjetid, men förövrigt rullar vardagen på. 

Denna vecka började mina barnjumppor i Salpar skola här i sibbo. Jag tycker så om att jumppa med barnen och nu har jag två grupper på tisdagar. Super skoj. 

Elliot då. Joo han har blivit en riktig papegoja. Härmar alla ord och talar mer eller mindre konstant. Motoriskt är han super duktig och jumppan är hans stora favorit. 
Här hemma tycker jag inte om spring eller hoppande i soffor. Springa kan vi ute och för att "lätta" på Elliots hoppbehov har vi tagit en "sittkub"(rahi) som man kan vika till en madrass. Elliot älskar nämligen att hoppa. Vi hoppar och hoppar och dansar och jaa-a mer eller mindre härjar nog på för fullt. 

Mitt mående är si som så. Har bara varit otroligt trött nu hela slute av året. Ingen exta energi. Ja orsaken är ju klar, Elliot skall få ett syskon i sommar om allt går som det skall. Vi är urlyckliga men puust så tungt det varit nu såhär långt. Inget att hurra precis. Men vi hoppas det vänder och jag kommer att må prima hela resten av graviditeten. 

Jag skriver igen då jag orkar och hittar på något trevligt att berätta för er. Ha de bra så länge! 

Här en bild på magen i v.15 

13 kommentarer:

  1. Stort grattis igen! Hoppas måendet och orken blir bättre snart. Kram

    SvaraRadera
  2. Oi, ihania uutisia! Paljon paljon onnea täältäkin! Kram! :)

    SvaraRadera
  3. Wihuu, fin liten minimage. Hoppas du snart orkar blogga och leva ordentligt igen :)

    SvaraRadera
  4. Grattis! Har lite gissat att det var något på g :)

    SvaraRadera
  5. Härliga nyheter :) Grattis!!

    SvaraRadera
  6. Kiitoksia, Tack för era lyckoönskningar :)

    SvaraRadera
  7. Häärliga nyheter! Grattis! Hoppas du får må bra resten av graviditeten.

    SvaraRadera
  8. Oj, vad härligt!! Grattis massor, och hoppas du börjar må bättre! Vet du, jag hade på något sätt lite känn av att snart höra såna här nyheter av dig. Vet inte varför, men hade bara en sådan känsla :)

    SvaraRadera
  9. Grattis! har funderat om det var nåt på gång då du inte skrivit så mycket :) Hoppas du får må bra!

    SvaraRadera
  10. Grattis! Jag hade samma sak i början på graviditet nr 2. Det känns som att hela förra sommaren gick åt till att bara ta en dag i taget och försöka orka med det allra nödvändigaste.

    SvaraRadera
  11. Vad roliga nyheter om ett syskon :) Grattis!

    SvaraRadera
  12. Nämen grattis till er. Va roligt :)

    SvaraRadera