söndag 30 december 2012

Året som gick

JANUARI
Det var en ganska så speciell månad eftersom jag kände på mig att något händer snart. Kände mig som en boll. Hade redan varit hemma en go stund på grund av alla krämpor även om min mammaledighet började först den 27 januari.
Jag hade ganska fullt planerat varje dag i januari, även om jag största delen av tiden låg i soffan för det var så svårt att röra på sig.
Vi fick låna vagnen vi skulle använda, som vi sedan senare fick köpa. Fick äntligen färdigt mitt syprojekt jag hade till rottingkorgen vår lilla" Skele" skulle sova i.
Även tapeten i rummet fick vi färdigt och gardinerna hängdes upp.
Tog bild på våra Converse och väntade på våren.


FEBRUARI


På söndagen den 5.2 var vi och sökte balkongs vagnen. Vi skulle hitta trappan var de bodde och jag gick ner för ett par snöiga trappor och råkade snubbla, vilket ledde till att jag måste välja att springa ner för dem eller sedan skulle jag ha fallit och slagit mig. En bråkdelssekund fasade tanken av fall i mina ögon och jag sprang som jag aldrig gjort förr med en mega mage. Det rev till illa i magen och mest kändes det mellan benen(symfysen). Blev mycket rädd och fick super ont, men tänkte att det inte var något extra.
Den 6.2 var vi på bio i Jumbo och jag funderade hela filmen igenom hur jag kommer att kunna sitta stilla, hade som tur valt en sido plats och kunde stiga upp mellan varven.
På bilden ser nu jag kände mig, stor som ett hus och bilden är tagen klockan tio på kvällen. klockan 4 på natten gick vattnet. Nästan en månad för tidigt.
Vår lilla pojk föddes den 7.2 och vårt liv förändrades helt.
Att han föddes en månad för tidigt var ju inte vår tanke, men anade som sagt något redan tidigare på grund av alla sammandragningar. Och läkaren misstänkte mitt lilla språng kunde ha spräckt en hinna så att vattnet gick. Tur för mig, så att säga.

Hela månaden gick så gott som med besök av släkt och vänner. Vi hade ännu inte bestämt namnet utan bollade ännu med några alternativ.


MARS
Denna månad var hektisk med fixande av dop. Fick besök av en hel del vänner och vi började redan nu på babyrytmik med Elliot. Namnet var bestämt, vilket var jätte svårt att välja enligt oss.
Vi måste även bekräfta faderskapet denna månad eftersom vi inte var gifta.
Även denna månad tog vi super fina bilder.



APRIL
Denna månad blev det dop, Elliot Gustav Kristian. Mycket planering, men hade tagit själv så lite att fixa så var riktigt nöjd av det beslutet. Lite bakande av cupcakes bev det iallafall, men det var roligt.
Samma dag gifte vi oss, vilket var det bästa beslutet. Två flugor i en smäll. Ville inte ha något pompa och ståt bröllop, så detta var det bästa för oss.




Påsken kom och våren var äntligen här.
Fick även den fina tavlan gjort till Elliots rum.
















MAJ
Vi firade vappen i Kaisaniemi med fint väder.
Började på Mammajooga med Elliot.
Babyna fick bara hänga med när mammorna gjorde sina övningar.
Babysimmet började också och Elliot älskar att simma. Det firades även morsdag, min första.
Fick en super fin ros och jag bakade cupcakes.
Det var även roligt att göra fotavtryck på korten åt mor-och farföräldrarna.








Även denna månad fick Elliot vattkoppor. Åj, usch det var hemskt.
En värmebölja fick vi även uppleva och de nya shortsen testades.














JUNI
Träffades vi med fina Hanna hemma hos henne. Hennes granne var även på plats och vi diskuterade mycket babysnack.
I slutet av månaden firades Hannas möhippa och Elliot fick vara med.











Midsommaren firade vi på vårt lande med alla kusinerna på plats.
Vi gick även på dop när ludikusinen fick sitt namn.
Smakprov åt Elliot var det nyaste denna månad. Elliot älskade allt utom fruktpure´rena.














JULI
Fick vi resa till Stockholm för första gången med Elliot.
Flyget gick riktigt fint.
I Juli togs det många promenader och vi besökte Borgbacken en snabb sväng.














AUGUSTI
Elliot fick sin Playtray som vi har varit mycket nöjda med. En träff på stan med finaste Hanna. Ett besök till skären med båten var mycket roligt.
Även lite tid för en själv med att gå på spa hann jag med.
Passfoton fixades åt Elliot.

Det blev även bröllop, brunch och allt möjligt härligt denna månad.

Elliot fick träffa Agnes för första gången.







SEPTEMBER
Jag fyllde 27 och vi firade lite grann.
Jag promenerade massor. Det togs foton under vattnet i babysimmet. Den första tanden dök upp, sedan kom det många på en gång.













OKTOBER
Mera firande när min man fyllde år och fick även äran att baka en kaka till ett dop.
Sandlådan var en höjdare.


NOVEMBER
Vi åkte en sväng till Stockholm med båten, var roligt men nätterna på båten var inget vidare. Elliot lärde sig att gå med gåkärran.
Fick även denna månad äran att baka en kaka till en namngivningsfest.













DECEMBER
Vi hälsade på hos Fasse och Elliot undersökte alla hennes vråar.
Julgodis bakades. Julkorten skrevs och pysslades. Vi firade även vår första jul hemma så egen skinka lagades.































Året som gick i korthet. Vi gjorde massor olika grejs, men här bara en del av dem. Får se vad nästa år hämtar med sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar