lördag 15 december 2012

Att känna sig gammal

Har fått känna mig gammal just. Huh. Funderade varför Elliot hade svårt att få fast från sömnen. När jag för tredje gången lugnade ner honom hörde jag skrik utifrån. Riktigt höga skrik.

Funderade först att vad det är men efter jag fått E och slumra in kollade jag genom fönstret. Fem barn som lekte glatt och skrek klockan halv tio på kvällen.
Fick gå ut och säga att ni kan bra leka ute men skrik nu inte för fulla muggar under andras fönster. Den ena svarade bara jåå. Gick bort typ tio meter och di fortsatte med samma sak. Sade på skarppen och poängterade att de borde redan vara och sova, speciellt de små. De var typ under 6 år de yngsta av dem. Usch fy att inte folk vet vad deras ungar gör och att det inte ens respekterar när någon äldre säger något.

Vet bara när jag var yngre och om någon äldre sade på skarppen eller något motsvarande så nog har jag blivit uppfostrad att lyda äldre. Vare sig det är min mamma eller någon annans mamma.

Edit: ungarna kom tillbaka till gården och skrek på samma sätt som tidigare. Kollade in den yngsta och var knappast äldre en 5. När är det okej att en femåring leker ute klockan tio på kvällen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar