tisdag 9 oktober 2012

En bra start på dagen

Denna dag har börjat bra. Har fått en massa gjort här hemma och klockan är inte ens tolv. Elliot var mycket trött redan halv elva tiden så han fick gå och sova på balkongen tidigare idag. Han har sin femte tand på kommande, så nätterna har varit lite sådär. Han kan vakna redan tolv på natten för att villa äta, vilket han vanligtvis brukar göra kring två tre tiden. Men som tur sov han till sju för att äta nästa gång och sedan somnade han om. Skönt.

Får dubbelbesök idag. Först kommer en gammal bekant till oss nu på dagen och sedan på kvällen kommer min arbetskollega hit. Hon vill tala menyer. Hon skall ha inflyttningsfest om ett par veckor och hon vill diskutera menyn.  Har nu fixat till smått och gott åt oss, det blir feta-spenatpaj och bulla när hon kommer.
Har själv nu på veckoslutet två kalas, min pappa och min man fyller år. Men kan inte bestämma mig vad jag skall baka. Hjälp mig! Vill laga en cheesecake, eller kankse två en till vardera dag. Men det finns så många på nätet när man googlar, och kan verkligen inte bestämma mig vilken av dem jag vill  laga. Allt låter så himla gott. Har ni ett cheesecake recept som är helt super? Dela gärna med er om ni har.

Nu njuta en stund ännu före busen vaknar och sedan är det fullt ös igen.

1 kommentar:

  1. Om du vill laga en sån i ugnen, så gillar jag den här.

    http://www.yhteishyva-ruoka.fi/reseptit/helmikuu_2011/fi_FI/amerikkalainen_appelsiinijuustokakku/

    /Mikaela

    SvaraRadera