fredag 21 september 2012

Autch!!

Det tänkte gå dåligt idag för mig. Var hos frissan idag och hon satt färg i håret, det sved lite grann. Sedan började det svida lite mera. Jag sade att detta känns inte bra längre, hon svara att det är helt normalt. Två minuter senare måste hon tvätta mitt hår med iskallt vatten för det tog så ont.
Min frissa blev riktigt tyst när hon tvättade mitt hår, jag frågade om vi måste sätta ny färg och hon sade att vi ser. Som tur är är hon en gammal bekant till mig, så jag och hon vågar säga rakt ut vad som händer.

När vi kom för att föna det, så var mitt hår riktigt ljust-nästan vitt. Jaa-aa, hon var helt chockad över att det på så kort tid hade fastnat så mycket färg och även under tvätten i hela håret även om färgen endast varit i hårbottnet.
Hon började undersöka mitt hårbotten och det fanns lite små röda prickar på den sidan var hon började med färgen.
 Hon berättade om en annan kund som även färgat håret ljust, som säkert haft färgen i 20 minuter, stackaren säger jag, så att hon hade fått vattenblåsor i hårbottnet. Det var något fel på färgen alltså.

 Under alla dessa år som jag färgat håret hos frissan och före det hemma har det aldrig hänt något.
Som tur så hände det inget värre, det känns nu lite ömt nog, men inge värre. Eller vi får väll se om mitt hår lossnar imorgon eller inte.  Fick med mig en massa produkter som jag nu skall sköta hårbottent med. Nästa vecka har jag sedan ny tid ifall jag upplever att färgen blev tokig.

Men fasar mera om att vad skulle ha hänt ifall jag bara kvidit i 20 minuter som färgen påriktigt skall vara i håret. Skulle säkert vara skallig nu....

2 kommentarer:

  1. Autch!! :( Min kompis e frissa och hon hade en gång en kund som det också hände så där åt. Hon fick helt vattenblåsor i hårbottnet och min kompis, frissan, hamna betala ersättningar åt kunden. Och så kom det fram att det berodde på att kunden hade själv färgat håret med hennafärg tidigare och frissans hårfärg reagerade på det sättet med hennaresterna... Så min kompis fick tillbaks pengarna från hårfärgsfirman sist och slutligen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Au, hoppas innerligen att mitt hårbotten repar sig snabbt :/ lite bättre ren, som tur :D

      Radera