fredag 28 september 2012

Besöket

Igår när jag träffade min kollega fick jag reda på att jag är helt sned. Jahap, något på tok med högra sidan visste jag ju nog. När hon undersökte lite mera kom hon fram till att höftet är kippat framåt, mina djupa magmuskler, höftböjaren och sätesmuskeln(mitten) inte aktiverar sig alls som de skall på högra sidan. Och hade även ett lås vid kotan på stället de sätter epiduralen, som påverkade mycket det hela. Hon nämnde att det är vanligt om man fått epidural.
Mina känningar var alltså riktigt rätt. Nu har jag en massa övningar jag skall göra och hoppas på att det blir bättre.
Och måste igen börja använda stödbältet under promenaderna, jag som var så glad att jag slapp bältet efter graviditeten. Blää. Men hoppas det nu hjälper med övningar och bälte.

3 kommentarer:

  1. Oj oj, låter väldigt lika som mina problem! :O Var du förresten hos samma som jag?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jeps, jag var hos samma. Hon voija sig över hur vindig jag var. Men förösker nu nog aktivt öva, för det är jätte sjukt.. :/

      Radera
  2. Hmm låter som om jag också skulle ha nåt sånt, fast det verkar sitta mest i knä på mig. Ibland gör det så ont i knä att jag knappt kan stå på det och så har jag en punkt i ryggen öm, exakt var de satt epiduralen. har nu bokat tid till kiropraktor tänkt ifall han skulle kunna säga nåt,

    SvaraRadera