fredag 7 september 2012

En trötter mamma

Jag vet att jag är bortskämd med vad som gäller sömn här hos oss. Speciellt då Elliot var liten tills han blev fem månader har han alltid sovit bra. Men nu, denna fas med tänder, kryp/stående och mardrömmar är inget att hurra för.

Varje natt vaknar han med gråt( har aldrig gjort det tidigare), man får vyscha honom en stund och hoppas på att han somnar om snabbt. Denna natt vaknade han två gånger, och man var själv i den djupaste sömnen då.
Efter andra gången han vaknat två tiden så var han visst hungrig. Han åt, bökade på en stund och somnade fint. Inte ett knysst efter det.

Men jag, min john blund hade nog redan givit upp hoppet. Efter två har jag inte sovit ett skvatt. Vet inte vad man skall göra för att somna. Det är så irriterande... Nu skall jag sluta klaga och vet att det finns många trötta mammor där ute som förstår mig säkert. Puuust, blir en lååång dag.

1 kommentar:

  1. Ånej :( Kämpa på och hoppas han återgår till lugnare sovande fort!

    SvaraRadera