lördag 6 juli 2013

Den bästa prylen i köket

Nu äntligen tänker jag skriva om en pryl som är oslagbar i ett kök. Iallafall i vårt kök. Vi fick den till bröllopsgåva och har varit i användning från dag ett.

Speciellt om du har barn och funderar att själv börja göra alla diverse pure' mater, men även nu då barnet närmar sig 1,5 år har jag nytta av denna pryl. 

Denna pryl består av en "maskin" del som sedan går till flere delar. I början då Elliot var bebis använde jag mycket "bamix" delen för att få riktigt bra pure'. Nu när jag lagar till exempel "segare" såser som har stora köttstrimlor eller hönsbiffar som är stekta och sedan lagat sås till och tiden är knapp är det så bra att sätta in köttet i den stora mixern och du får mindre bitar. 
Möjligheten finns också att få det till riktigt små flingor med den mindre mixern, det gjorde jag då Elliot inte hade så många tänder. Men nu äter han nog så gott som allt. 

Har även lagat egen aioli i den stora mixern, super enkelt. 
Även egen tomatsås går fint i den lilla. Man lägger i tomat halvor, lök och vitlök och färska örter och vips har du en egen tomatpure sås. Detta har jag gjort mycket då jag gör våra mater. Hackar aldrig längre lök utan den går alltid i den lilla mixern. Inga tårar längre. 

Med vispen kan man super enkelt vispa grädde, det kom med en hög plastskål, så det strittar inte över högt och lågt. 

Kan varmt rekommendera denna pryl och här får ni se bilden på den. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar