lördag 20 juli 2013

En bra kväll och dag

Igår njöt vi av att mannen blir ledig för en vecka. Skall vara härligt att dela på sysslorna hemma. 
Idag har jag fått en förmiddag för mig själv. En stund på stan, köpte take away sushi, macarons och har varit på ansiktsbehandling. 
Även om det låter härligt så var ansiktsbehandlingen inge skön upplevelse. Har lidit av vuxen hormonell acne, även om det inte ser så farligt ut när man ser mig, men riktigt nära tittat så är min hy jätte knoppig av smuts. 

Så nu fick jag ansiktet putsat. Skönt. Men ser ganska hemsk ut nog nu. Väntar på min skjuts, men Elliot sover ännu så får ju vänta en stund. 

Köpte redan tidigare av min bekant som har sin skönhetssalong på fabriksgatan putsmedel av Dermologica. Super bra medel och det har hjälpt lite. Berättade för henne att jag använder BB kräm, inget bra val för min hy sa hon. Så köpte en liknande kräm med lite färg av samma märke som medlet. Får se om den är bra. Hoppas, för den var svin dyr. 

Nu får jag njuta en stund av egen tid ännu. Sedan blir det familytime. 

Gårdagens lyx. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar