onsdag 3 juli 2013

En lista

Snodde en lista av Perfektionisten, tänkte jag kan göra den före busen vaknar. 

1. Hur gammal är du? 27

2. Hur gammal känner du dig? Typ 23, frågar någon min ålder svarar jag troligen fel. Pinsammast var då min mans kompis i tiderna frågade mig hur gammal jag var och svarade stolt 21, han hade kommenterat åt min man att du har ju hittat en ung flicka åt dig. ( min man är 4 år äldre än mig) hups.. Var då alltså 25...

3. Vad har du gjort i dag? Njutit av morgonen i tystnad före busen vaknar

4. Vilken film såg du senast? Killers 

5. Vem ringde du senast? Min man

6. Är du besatt av någonting? Näe

7. Är du rädd för blod? Noup, skulle aldrig ha kunnat jobba på Tölö sjukhus ifall jag var. Det var nice stuff!! 

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? I min sköna säng 

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet (fram tills nu). Tja, orkar inte anstränga mig

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Nej

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Svart, vitt, pink, blå, RANDIGT
12. När vaknade du i dag? 6.30 av mig själv
13. Vilken är din favorithögtid? Julen

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Hemma är det nog skönt, men med sällskap av mannen ännu bättre

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Tjaa, bulgarien kanske.. Inte någon höjdare

16. Hur vill du tillbringa din pension? På landet och resandes till härliga platser i världen

17. Vad lyssnar du på just nu? Grannungarna

18. Har du någon gång brutit ett ben? Nej

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Mjölk, oivariini, ägg, kvarg, elovenas puffar av råg

20. Vem är din favoritkändis? Tjaa, ingen sådär speciellt men skådis så tycker jag om att se Channing Tatums filmer- ( ögat vilar;) ) 

21. Vad är du på för humör just nu? Hoppfull om en bra dag

22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa

23. Snarkar du? Noup

24. Vilka yrken har du provat på? Fysioterapeut, lärare, försäljare i cafe', klädbutik/skobutik och inredningsbutik. 

25. Hur går du helst klädd? Mina sköna dr.Denim och en skön t-skjorta/topp, men hemma kör jag mest lösa byxor 

26. Vilket stjärntecken är du född i? Våg

27. Vilket är ditt favoritgodis? Tjaa, förr skulle jag ha svarat lösgodis, men numera då det hållits till en gång i veckan har jag fastnat för Amerikanska Pastiller av Fazer! Mums! 

28. Vad sa du senast? Kommer int ihåg

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Psykka och den form av motion som kallades gymnastik

30. Vad har du på dig just nu? En vit top och (sov)shorts till

31. Vilken är din favoritaffär? Diggar butiker som du kan köpa allt i nuförtiden som stocka, sokos, aleksi 13- som har flere märken i ett så att säga

32. Vad har du för storlek i kläder? Beror på plagget men vanligtvis 36-38 s-m 

33. Vad har du i dina fickor? Ingenting

34. Vad köpte du senast? En sovpåse åt E och ett par nya harkkaren åt honom

35. Hur många gånger har du flyttat? 4

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? En letterman, vatten, sovsäck 

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Både och

38. Senaste filmen du såg på bio? Twilight

39. Har du blivit sydd någon gång? Joup,  vid operation och när E föddes ;) 

40. Har du någon gång badat naken utomhus? Javisst 

41. Vad åt du till frukost? Ännu inget, men det blir Elovenas rågpuffar

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Som 17 och skall snart fylla 18, åj, det var barer och mycket fest då

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Jag kör väll int för fort, juh ;) 

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Min mamma och pappa då de igår vaktade E så jag kunde gymma :) 

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? På laddning brevid mig 

46. Vad var det sista du åt? Jordgubbar, elovena puffar, ett bröd

47. Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Har ingen

48. Är du blyg? Näe

49. När flög du senast? I maj till Nice

50. Har du något tatuering? Nej

51. Har du varit med om en bilolycka? Neps

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Säkert nog

53. Vilken är den roligaste träningsformen? Nuförtiden nog gym, förr var det nog någon form av jumppa

54. Har du några husdjur? Dammråttor

55. Vill du gifta dig? Är redan gift

56. Var växte du upp? I Esbo

57. Har du någon gång ringt polisen? Jo, många gånger

58. Vilka är dina största svagheter? Mitt tålamod( skulle villa ha längre stubin när det gäller E och hans bus) 

59. Har du, eller har haft, något smeknamn? Kallade mig själv Mi som liten och i tonåren kallades jag Ika.

60. Vad ska du göra imorrn? Vet inte riktigt än.

61. Vad har du in din väska? Pengar/kort, nycklar, blöjor, byteskläder, solglasögon, snäcks åt E -plus lite till

62. Vad shoppar du helst? Kläder

63. Favoritdesigner/märke? Många olika

64. Bästa plagg/accessoar i garderoben? Mina dr.denim och en tunika från promod

65. Vilken är din favoritparfym? Chanel chance

66. String, boxer eller vanliga trosor? Använder hipsters

67. Vad sover du i? En topp och boxers eller nattlinne

68. Går du på någon diet? Neps, äter med sunda vanor och små portioner 5 gånger till dagen

69. Nämn tre maträtter du äter ofta? Sallad av någon form, någon sås med höna eller maletkött, äter samma mat som E så försöker variera rätt ofta. Men broccoli och blomkål är våra favoriter

70. Vad dricker du till vardags? Vatten och mjölk

71. Om du dricker alkohol, vad dricker du helst? Vitt vin, champpis/skumppa, en kall torr äppel cider

72. Lugn hemmakväll eller party all night long? Lugn hemmakväll

73. Tycker du om att fika? Joo

74. Vilka tidningar brukar du läsa? Vauva och intedningstidningar jag får av min mamma på posten

75. Favoritprogram på TV? Grey's och NCIS och Criminal minds

76. Vilka bloggar läser du? Alla möjliga

77. Hur skulle du beskriva ditt hem?  Ljust och hemtrevligt

78. Pedant eller slarver? En pedant

79. Dricker du kaffe och i så fall vilken sort? (svart, latte, osv) har aldrig druckit kaffe

80. Tråkigaste hushållssysslan? Säkert tömma och fylla diskmaskinen

81. Hur ofta städar du? En till två gånger i veckan

82. Leva nu, längta eller minnas? Leva nu, men härligt att minnas

83. Något du aldrig skulle klä dig i? För små kläder, har blivit så bekväm av mig att allt som känns som korvskinn eller i mina ögon ser smått ut tar jag inte längre på mig

84. Vad skulle du vilja ha mer tid till? Träna och hela familjen

85. Vad gör du för att rensa huvudet och få extra energi? Gym

86. Drömresemål? New York och Australien 

87. Vilket är ditt drömyrke? Lärare i fysio

88. Framtidsdrömmar? Har många

89. Vilket blir ditt nästa köp? Tänkte kolla in lite reagrejs på nätet

90. Hur kommer du spendera semestern? Vilken semester?? Hemma ensam på veckorna utan mannen och hans semester tror jag (igen) inte på före jag ser det..men vi kör med soliga dagar ute på gården

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar