fredag 20 april 2012

HP och Ikea

Idag blev det en tidig morgon för oss. Min man var hemma idag på dagen, lyxigt. Dock åkte han på kryssning så vi får klara oss ensamma till söndagen. Men vi passade på att åka till hullut päivät och sedan till Ikea.

På Hullut måste jag ju prova de fina Hunter stövlarna många hade tänkt shoppa, men de var inte min grej, tyvär. De hade för högt skaft till mina korta ben... det kändes illa ti gå med dem.. men det blev en massa böcker istället för samma peng och E är säkert nöjd när han blir större och förstår sig på böcker.
Sedan bångade vi ett par strumpisar i storlek 60, min väninna köpte igår ett par 70:or åt oss, men vill ju använda dem redan nu. Hittade sedan en klänning åt min systerdotter och en sommar mössa åt E med UV skydd? Funderar hur bomull kan ha UV-skydd? men den var fin och blir säkert bra på sommaren. Nån som vet bättre?




Och på ikea fick jag mera tavlor. Vår vägg i tamburen pryds ju med tavlor och har nu fått en massa nya bilder som vi ville sätta upp. Super bra blev det. Och väggen i vardagsrummet fick även en tavla.

2 kommentarer:

  1. Jag har nångång funderat på samma angående bomullsmössor som har uv-skydd. Reonerade så att tyget är så pass tjockt att det säkert är det som gör skyddet. Ju tjöckre tyg, desto högre uv.

    SvaraRadera
  2. Ok, funderade om de har sprayat något på tyget typ- ;)

    SvaraRadera