onsdag 27 mars 2013

Väntar på påsk

Av de viktigaste helgerna på året tycker jag att jul och påsk är mina stora favoriter.

Kommer ihåg just med påsken när vi var i lågstadie hur man alltid väntade på att påskharen ( dvs. Mamma) hade varit in i rummet under natten och lämnat många påskägg under sängen. Påskgräs är även något vi alltid haft, även denna påsk.

På palmsöndagen gick vi även och "virpo", tyckte det då var mera ok att gå och plinga från dörr till dörr. Numera vet jag inte om jag skulle villa att Elliot som större pojke sprang från dörr till dörr här var vi bor, men i Sibbo är det okej tycker jag. Där känner alla lite alla, nämligen.

Vilka är era favorit helger? Brukar ni fira påsk på något speciellt sätt?
Roligt att veta hur andra har det nu /haft det som små.

Här vårt fina påskgräs, med en tipu som fått sig lite..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar