onsdag 23 oktober 2013

Ny lampa

Igår postade jag denna bild på Instagram 
Tänkte att vi är säkert super originella med denna fina lampa. Men det är ju nu så att ALLA typ har den och den inte var alls så speciell. Hah, så fel man kan ha. Men super att så många har samma smak som vi. 

Nu pryder alltså denna lampa vårt vardagsrum ovanför matbordet. Det jag gillar är att väggen ser så annorlunda ut med den. 

Men har någon annan märkt samma? Att alla lampor i olika butiker är helt samma. Utbudet är inte så stort då typ Kodin ykkönen, K-rauta, Asko och Hong Kong and you name it har samma lampor. 

Var har ni hittat era lampor? 

6 kommentarer:

  1. Vi har, som jag skrev, lampan i sovrummet. Gillar den mycket. Vi har f lampor från Ikea, Prisma, Anttila, pentik och en köpt från citymarkets webshop. Hittat flera snygga i ett par små designbutiker här men jag kände inte att jag ville sätta minst 300€ /lampa vilket de jag tyckte om kostade så vi har kört på lite förmånligare varianter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måst ännu tillägga att det ju finns en hel del småbutiker, second hand butiker och antikvariat i Helsingfors som säljer lite mera orginella (men ofta förstås också rätt dyra) lampor.

      Radera
  2. Jag har i mitt liv köpt endast ett fåtal lampor och de elegantaste och faktiskt de unikaste och som fått mest beröm hos oss är köpta på Stockmann, men såg att de här mera avsides i landet säljer dem även på Anttila. Ifall vi inte hade hittat dessa lampor där vi hittade dem, var Vepsäläinen följande på vår "var hitta lampa"-lista, sedan lampbutik.

    SvaraRadera
  3. Lamppukauppa.fi :)

    SvaraRadera
  4. Jättecool lampa! De flesta lampor vi har är från Ikea, men några är också från inredningsaffären Karisma i Karis.

    SvaraRadera
  5. Hehe joo jag blev lika förvånad när jag köpte den lampan att efter en stund märkte man att alla hade samma :) -Marina

    SvaraRadera