torsdag 3 maj 2012

En annorlunda morgon

Vanligtvis går vi på torsdag till babyrytmiken, men bestämde att vi inte gör det idag. Vilket var ett bra val- Elliot som alltid är den gosigaste bebusin hade nog något på tok idag på förmiddagen. Natten var igen super, han sov 6h och 4 h i streck- så sova fick man, men på morgonen var inget riktigt bra. Ena sekunden var han hur nöjd som helst andra sekunden sedan sur och hungrig.
Han har nu ett par veckor haft så att han är hungrig och vill ha mat, men nog vid bröstet så börjar han "yla"- hans ylande är joller blandat med lite skrik/gråt och ibland skratt. Jag känner mig totalt virrad med detta- vet liksom inte vad annat man göra en lite små skratta åt honom. Det låter nämligen mycket komiskt. Idag har det varig en sådan morgon.. mycket annorlunda en det vi är vana med.

Men när han äntligen somna så tog vi en lååång promenad i solen- dock blåste det så som tur satt man på sig tillräckligt med kläder. Bestämde mig att gå till K-rauta och köpa lite balkongs blommor.
Vilka blommor tål bra hetta? Sitter som bäst på balkongen och man sku kunna sola typ i bikini här- här e så hett.
Och lilla gosiga E sover sött här breved- så vi får hoppas på att när han vaknar är han sig själv igen.

(och jo jag vet, alla babyn gråter iband, men ja känner mig helt virrig när han gör det, för det är en ny sak här hemma hos oss)

1 kommentar: