tisdag 28 augusti 2012

Dagens promenad

Vi är ute och promenerar, igen. Första dagsvilan gick fint på balkongen, så blev det plötsligt super varmt, alltså för varmt att ta andra vilan på balkongen. Så nu ute och går.

Hade sötaste William på besök idag, och hans mamma såklart. Blev lite diskussion om vårdledighet mm.
De ringde nämligen från mitt jobb idag för att fråga hur länge jag tänkt vara hemma. Snart måste jag bestämma exakta tiden, men det är säkert att jag inte far tillbaka vid årsskiftet.

Skulle kunna vara hemma lääänge, kan jag berätta.

6 kommentarer:

  1. Jag igen skulle gärna återgå till jobbet omedelbart för då vet man minnsann vad ska göra om dagarna, fullt upp hela dagen och ofta ännu lite övertid. Nu har vi tråkigt hemma från morgon till kväll, tills min man kommer hem från jobbet. Sju månader ännu att stå ut, då är bebisen ett år och jag måste inte amma mer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt har ju sin sida, ibland kan ju dagen kännas lite extra jobbig , men jag stor trivs med att vara hemma. Vi har olika program på dagarna, antingen någon babyträff eller sedan någon promenad med grannmammorna.
      Vill gärna stanna hemma i ett år till, men får se om vi får det att gå ihop.

      Radera
    2. Ja, de där babyträffarna och promenaderna med andra mammor med barnvagn tycks vara något man "borde" göra och tycka om som mamma till ett litet barn. Not at all my cup of tea.

      Radera
  2. Vissa trivs ju hemma och andra gör det inte. Själv har jag inte heller gått på mammaträffar men istället fortsatt träffa mina kompisar som inte har barn. De flesta har ju lunchrast och på det sättet får man dagen att gå samtidigt som man får träffa sina gamla vänner. Att sitta hemma och vänta på att mannen skall komma hem blir ju lätt tråkigt, men det finna mycket man kan hitta på om man inte vill gå på promenad eller hänga med andra mammor. :)

    SvaraRadera
  3. Jag trivs bra hemma med barnen men skulle nog gärna träffa mer vuxet folk och göra olika saker men har bara inte orkat planera/göra så mycket eftersom vi ännu också sover så dåligt. Fast jag kanske skulle vara piggare ifall jag gjorde nåt "speciellt" ändå. Det är inte ekonomiskt möjligt för oss att jag skulle stanna hemma så hemskt mycket längre och deltidsjobbandet var rätt så tungt, men det känns så hemskt att tänka att O skulle vara någon annanstans på dagarna än hemma. Men om man skulle hitta en trevlig dagmamma som båda barnen kunde gå till. Jag ska förresten gå till din arbetsplats imorgon ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va roligt om du ska och kolla in heseva:) hoppas du diggar, tycker själv massor om kunderna och kollegerna:) men tungt är det ju när kunderna inte blir "bättre" så att säga:/

      Kollade även in dagmammor i området och på svenska är det nog omöjligt att hitta. Därför tänkte vi att jag stannar hemma. Funderade även om man skulle ta två barn till sköts, men det är ju även tungt.
      Men jag njuter nog att vara hemma:)

      Radera