onsdag 1 augusti 2012

Semester

Nu när min man är på semester känns det även som om jag vore ledig. Man har två extra händer som hjälper till. Känns nästan lite lyxigt. Man skulle kunna bli van med detta. Synd att det endast varar i en vecka. Men det kommer mera, han har ju 12 veckor ännu att ta ut.

Som bäst är pojkarna ute på en promenad, Elliots första dagsvila. Är ensam hemma och kan lugnt säga att det känns konstigt. Första gången på snart sex månader jag är ensam hemma. Vad ska man göra? Sitter i soffan och fösöker leka Mary Poppins och hoppas att med att knäppa lite skulle sakerna gå på sin plats och man inte skulle behöva städa undan. Funkar inte!

Imorgon åker vi till skären. Vi hoppas på bra väder. Det blir dock bara en natt, men upplever det jobbigt med att försöka tänka på allt som skall packas. Oändliga mängder stuff alltså! Va tar ni me er när ni åker till skärgården?

Igår var en fin dag. Min vän har beräknat om tre veckor och vi hade picnic i parken med ett flickgäng. Tyvärr tog jag inga bilder. Men lagade en blöjkaka, som även innehöll en bok till den kommande bebisen. Här bild på den!

Nu ska jag njuta!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar