onsdag 6 februari 2013

Ett år sedan

Ett år går ganska så snabbt. De sägs ju att man inte lägger märke till det före man har barn och jag kan hålla med på den fronten.
Vår härliga son fyller ett år idag och mitt mammahjärta gråter lite på hur tiden faktiskt kan gå så snabbt.

Men detta år har varit alldeles härligt, vi har fått vara med om det bästa man kan önska sig. Självklart har det varit lite jobbigt ibland och man har fått bita tänderna ihop när man inte riktigt veta vad som står på med den lilla, men som tur var Elliot så lugn och snäll som riktigt liten. Det var först vid ca 6 månader han började visa tecken på gråt och tänderna var en stor bov i det hela.
Men överlag har vi en skrattande och glad pojk som nog visar tydligt vad han vill och han hittar även på många bus.

Jag ger ordet åt Elliot för första gången:

- mamma tycker det är galet att jag fyller ett år idag, men det är ju inte något konstigt. Vänta er bara då jag börjar skolan, fyller femton och ska ha mopo och när blir färdig från skolan, får se om hennes mammahjärta gråter även då :)

- Som ettåring kan jag en hel del och min mamma kallar mig ofta mycket duktig, men inte då jag kissat på pottan och får beröm och "råkar" sparka till den så allt välter, hups oho, som mamma brukar säga

-jag älskar mina duplon. Det är ju så roligt när någon bygger åt mig så jag sedan kan kasta alla bitar och förstöra, men ibland tycker jag nog om att bygga jag med

-min telefon är så rolig men även mammas och pappas är ju nog lite godare, fast jag inte får leka med dem, tråkigt säger jag

- att läsa det gör jag gärna och jag älskar att bläddra i mina böcker, men även tugga lite på kanterna fast då hamnar boken på "jäähy" säger mamma så jag har slutat tugga på dem, eller hon tror det och jag gör det då hon inte ser ;)

- Sova det gör jag ganska så bra, två dagssömnar och hela nätter. Snart får mamma skola mig till endast en sömn så blir dagen lite smidigare

- äta det är min stora passion, jag älskar mat. Tycker om att bli matad och äter gärna även bitar från mitt bord.

Så allt är bra med mig!!



2 kommentarer: