onsdag 20 februari 2013

Sjuklingen

Vi var idag en sväng hos läkaren. Han var av den åsikten att Elliot har luftrörskatarr. Men jag är inte helt övertygad kan jag säga. Hans sätt fick mig att ifrågasätta hans diagnos.
Vi var inte till Pikkujätti utan helt vanliga hvc. Läkaren var av den åsikten att Elliot rosslar. Men det gjorde han senast också och då togs det blodprov som visade att han inte hade förhöjda infektionsvärden så ingen antibiotika. Denna läkare skrev ut antibiotika, hostmedicin.. Vilket var konstigt eftersom senast Elliot hade flunssa sade "vår" läkare att det finns egentligen ingen hostmedicin åt så små och skrev ut Ventoline istället.

Nåjaa, imorgon till "vår" läkare istället.
Men borde man liksom inte kunna lita på vad läkarna skriver ut? Detta är bara min åsikt om läkarbesöket, men överlag. Har jobbat mycket med läkare förr så vet att alla inte gör det, men på hvc är det ganska vanligt har jag märkt.
Antibiotika trugas åt allt och alla.

Vi har läst en massa böcker idag. Elliot vill bara vara i famnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar