fredag 15 februari 2013

Vad bjuda på?

Har haft världens blackout på vad jag skulle/skall baka till Elliots kalas. Vi har ju kalasen i två repriser. Nästa nu på söndag.
Älskar att baka och fixa så det är ju roligt, men inte skåj med total blackout.

Till det första kalaset fick det bli hembakade örfilar, lämnade bort mandeln från fyllningen men de blev jätte goda med farinsocker.
En fyllkaka med limecurd mousse och jordgubbsmousse täckt med mascarponeskum och jordgubbar på sidan och duploklossar på. Den fick Elliot lite smaka på.


Hade även bakat cupcakes med hallon och blåbär och brownies. Tyvärr ingen bild på cupcaksen.

Det nya jag bakade var en key lime paj.Silade inte bort skalen från fyllningen och god blev den.

Saltigt bjöd vi även på i form av små pajer med bacon,spenat och feta och den andra sorten hade lax och feta. Även hjortrullar som jag lagade lite annorlunda när jag mixade en Valios viola med afrikansk paprika, örter, creme fraiche och sedan hade jag satt de tunna skivorna av hjort i matberedaren så fick smulor av de. Gott var det. 

Märkte att även om vi hade mycket gäster så hade jag för mycket olika sorter. Det blev mycket kvar. Så nu funderar jag på vad jag skall laga till söndagen så att det inte blir så mycket kvar.

Det återstår att se. Men iaf en key lime paj måste lagas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar