onsdag 27 februari 2013

Träning

Min träning har kommit igång sisådär. Varje gång efter ett träningpass på gymmet får jag grym huvudvärk. Har inte gjort övrekroppens övningar utan försökt undvika dem lite eftersom jag fått så sjukt.

Har som mål att gå två gånger i veckan och det har nu lyckats, men vågar inte rikrigt gör allt till 100% och det gör mig nervös.
Tänker hela tiden på min ställning och hur jag har huvudet i förhållandet till resten av kroppen, men nu tre gånger i rad har jag så ont i huvudet efteråt.
Det känns som det inte skulle vara "värt" att träna när det känns så illa.

Ni som tränar har ni tips?

4 kommentarer:

  1. Har du sett till att du fått i dig tillräckligt med näring före träningen? Och vätska?

    SvaraRadera
  2. Nå äh! :( Jag har nog inget vettigt att komma med tror jag, du vet precis det jag också vet om inte mera :) Kan du spänna dig på något sätt om du t.ex. undermedvetet försöker undvika dåliga ställnigar el. dyl. och spänner kroppen/nack- och halsmusklerna. Jag har ännu också det där problemet med min höft, jag borde kanske gå och kolla upp läget men Pipa slutar ju, är sista dagen imorgon, så vet int ännu vem man ska fa till...

    SvaraRadera
  3. Är du väldigt spänd i muskulaturen i nacken och axlarna? Tänkte om det kunde vara så att den ökade blodtillförseln ger dig huvudvärk om du är väldigt spänd..? Lite på samma vis som man ju kan få ordentlig huvudvärk efter massage om man är ordentligt spänd i musklerna.
    Har du alltså fått huvudvärk även då du inte alls tränat övre kroppen?

    SvaraRadera
  4. Har druckit mycket, men med maten är jag inte så säker.. Måste kolla det före nästa träning..
    Mina axlar/nacke är nog kroniskt spänd, usch. Men di säger ju att suutarin lapsella ei ole kenkiä..;)
    Har inte alls gjort övrekroppen och ändå fått huvuvärk jåå, det är det som är så konstigt:/

    SvaraRadera