söndag 3 juni 2012

busy veckosslut

Igår var vi hos mina föräldrar, det var riktigt avslappnande och vi badade bastu och åt hembakad pizza. Hade lagat rabarberpaj med, som vi åt till kaffe på dagen. Recept kommer inom kort.

Idag har vi haft talko på gården. Vi har målat, målat och målat. Vår lekstuga blev gul, bordet till blev vitt och ute bord + stolar blev även vita. Det är super roligt att vara ute på vår gård. Vi är ca. 13 familjer med barn mellan 5 år till nyfödda, så mycket action så att säga är det på gården. Vi grillade och åt gott- hade bakat super goda brownies, som alla fick äta. Det blev super goda. Även det kommer det recepet på.

Imorgon kommer dagen jag väntat på länge, jag skall nämligen till frissan. Vet inte riktigt vad jag skall göra- färg och klippning, men har nu låtit mitt hår lite växa så det är i en fas som de absolut inte ser snyggt ut hur man än lagar det. Och på tal om färgen är det så jobbigt med hormonerna, senast ville färgen inte ta fast i håret, så vi får se hur det går imorgon. Inte så roligt att betala en stor summa på frissa och sedan komma ut med något som inte märks alls. Svåra I-lands problem alltså.

Marmorerad brownies

Rabarberpaj med jordgubbar (formen från Pentik fick min mamma till födis)

Mitt projekt

1 kommentar:

  1. Vitsi vad roligt med traditionellt talko med grannarna + litet husbolag! Drömmer om sådant sen när vi kan flytta från hyreslägenheten.. :)

    SvaraRadera