fredag 16 november 2012

Försäljare

Ibland undrar jag över vissa försäljare och deras system att försöka truga saker eller tidningar åt mig.

Har en stark princip med att inte köpa några tidningar nu eller överlag byta abonemang eller dylikt när någon ringer och trugar.

Idag ringde då en dam som erbjöd en tidning åt mig för 12 mån till priset av 6 månader. Tackade direkt nej och sade att jag nu inte har möjlighet.

Hennes argument var men det kostar "bara" 40 euro för det året. Okej fine, det är ju förmånligt men eftersom jag blir vårdledig nästa vecka är även 40 euro en stor summa. Men hon ville inte ge sig, jag måste säga på skarpen och bli lite sur för att få henne att förstå att jag inte tänker beställa någon tidning.

Så sade att av min fjuttiga del som man får som vårdledig är 40 euro en stor summa, men ifall hon kan skicka den gratis tar jag gärna emot. Det gick ju inte så jag sa, kiitos mutta ei kiitos. Så förstod hon att sluta samtalet.

Jag förstår mig inte på typer som försöker sälja tidningsprenumerationer eller dylikt per telefon, måste vara det mest otacksammaste jobbet ever.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar