tisdag 27 november 2012

Måste fundera

Jag funderar redan på julen och vad jag skall hitta på för efterrätt, förra året hade vi väll någon mousse. Men den var inte så syrlig, tycker om något lätt efter all mat man vräkt i sig.
Har ni förslag? Något ni alltid brukar ha eller ni nyligen tagit som tradition?

Till kaffe får det bli någon cheesecake och hemlagade julgodis.

Men dela gärna med er ifall ni har något super ni brukar bjuda på.
Denna jul kommer att bli riktigt speciell, firar för första gången i eget hem. Mysigt.

3 kommentarer:

  1. Vi har aldrig någon efterrätt. Man äter mat tills man inte orkar och sedan öppnar man paket. Efter det blir det kaffe med jultårta och pepparkakor.
    Så tyvärr kunde jag inte hjälpa, men kan du inte göra någon sorbé då? Då får du lite syrligt med.

    SvaraRadera
  2. Ja kanske någon tranbärssorbe med lite pepparkakssmul på?! Fast liksom kommentatören ovan så tycker jag faktiskt att efterrätt på julen är totalt oviktigt och nästan bortkastat... Man orkar ju inte! Personligen tycker jag det skulle räcka med lite småbröd och julgodis till kaffe. Kanske också en mandarin :)

    SvaraRadera
  3. Jeps- det tänkte jag också på att man är ju SÅÅ mätt, och kanske sorbe skulle vara prima:)
    Men hoppas på att skippa efterrätten och bara ha något smått till kaffe sedan;)

    Hanna annars passar den 21 ? Till julgodis bak?

    SvaraRadera