lördag 17 november 2012

När man aldrig vet

På veckossluten vet man aldrig om grannarnas barn kommer ut för att leka. Så vi har vanligtvis gått ut för att promenera. Men idag är jag ensam hela dagen och vi har ändrat Elliots säng till hans eget rum. Woop Woop! Så det finns en massa hemsysslor att göra.

Jag tog en medveten risk och satte honom på balkongen och tänkte han sover vad han sover. Han sover ännu också, nu i 1,5h utan att jag ens vaggat vagnen. Och inga grannbarn som stört eller varit ute, så skönt. Svårast är när man aldrig vet att kommer di ut eller inte, vädret påverkar inte heller nämligen, de kan vara ute i ösregn. Men jag gör en inre happy dance för att det lyckades denna gång och jag fått MASSOR gjort.

Idag blir det ett års kalas. Min styvsysters flicka fyller ett. Imorgon blir det även kalas, vi skall fira mitt ena gudbarn och hennes bror. Jee för kalas och jee för kaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar