onsdag 7 november 2012

Om resan

Vi hade bestämt oss först att åka till något varmt land under hösten, men eftersom det inte blev av ville vi göra en kryssning till Stockholm i stället.
Att resa med en nio månader gammalt barn är inte så lätt som man tror. Det gick ju nog jätte smärtfritt med båten, men tyckte mera synd om Elliot som största delen av tiden satt i vagn eller i matstol. Det lilla han lekte var i hytten, och det är inte så stort utrymme precis. Vi tog en sväng in i Siljas lekrum, men det är ju bara riktat åt äldre barn. Lite lekte han på golvet, men var mera i vägen för de äldre. Så Elliot var riktigt nöjd att komma hem och ha sitt trygga revir runt omkring sig.

Nätterna var ju precis inte heller något vidare. Elliot somnade åtta tiden och vi ville ännu lite gå runt på promenad däcket, så han somnade fint i vagnen. Han sov till och med första natten i sin lilla säng som vi hade fått lånat på båten, en stund. Den var så liten och han är så van med utrymme, så han vaknade vanliga tiden som han brukar, men sen kom han inte till ro mera i sängen. Fick ta honom brevid mig, men vi är båda så ovana med att sova så. Så Elliot sov nog inget vidare brevid mig och jag sov knappa tre timmar under hela natten. Följande natt gick lite bättre.
Men nu är man glad att vara hemma. Detta är även en orsak varför jag trivs bäst hemma om nätterna. Tycker inte om att packa en massa stuff för att övernatta en natt och sedan veta att natten kommer att vara si sådär, när man kan bra sova hemma och sova så gott som möjligt.
Men alla är vi olika, vissa tycker ju om att sova på andra ställen än hemma, men inte jag. Sängen hemma är nog bäst. Men en resa med god mat var det och har shoppat typ alla julklappar redan. Men mera om shoppingen senare.

Här lite bilder från resan. Inga bra och skarpa bilder precis, borde sätta mig mera in i hur min nya kamera fungerar. Men anyway.


Maten var grejen under resan. Här skaldjursfatet jag valde. MUMS!
Buffe´maten var riktigt god


Efterrätten super
Min två bästa


Måste ta ett besök till Ladurée
Varför har inte vi sådant?
eller sådant som Pippis godisbutik


En gosig typ som är glad att vara hemma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar