måndag 21 januari 2013

Att promenera

Nu går vi med fart här hemma. Ibland går man lite med stöd eller kryper, men det skall traskas hela tiden. Så roligt tycker jag när man äntligen ser hur han lär sig promenera.
Men som fysioterapeut funderar jag nu på skor.
Inomhus går han barfota vilket anses vara det bästa sättet att stärka musklerna i foten och vristen.

Men till våren och sommaren funderar jag hurudana skor jag skall skaffa. Kollade på Pediped skor från Bebes, de verkar bra. Sedan är ju Kavat bra. Har jobbat i skobutiker i fem år, men vi har inte haft barnskor i sortimentet så är inte så insatt i ämnet.
Men frågar er andra mammor som vet vilka skor har varit bra för era barn?

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Ja har haft Kavat skor åt alla tre som första skor. De har varit jätte bra. Ja tycker att de suttit bra på foten och hållits på.

    SvaraRadera
  2. Vi har haft Tutta och Vincent. Stadigt och bra :) Vinterstövlarna har jag köpt det som har gått att få på foten. T.ex. Viking har aldrig fungerat. Behövde ha dragkedja i sidan...

    SvaraRadera