söndag 6 januari 2013

Sjukligt behov

Sockret gör mig galen. Har nu varit utan godis sen nyår och jag kan berätta att det är så svårt.
Gick alltid här hemma till skåpet och tog något gott i munnen under dagen. Och jag kan säga att det märktes när kilona börja stiga efter sommaren. Promenerade ju som en galning på våren och sommaren när det sedan blev det total stopp på grund av ryggen/höftet. Sen kom ju vintern med snön och det blev lite extremt att gå. Nu har jag igen tagit mig i kragen och går ut ifall vädret är okej ett par gånger i veckan.

Men känner hur sockerbehovet har mig i sitt grepp. Kommer ihåg för då ett och ett halv år sedan då jag följde lchf dieten hur jag kämpade i början, men fint klarade det.
Nu vill jag totalt få bort godiset och sedan ha en godisdag istället. Men att nu börja sätta in en godisdag så då blir det inget, måste först få bort det grymma behovet.

Har ni några tips?

Det hjälper ju inte med en massa godis och choko här hemma. Min man fick nio plattor Fazers blå till julklapp, så vi har en hel del, även om den inte är min favorit så duger det ju i brist på bättre. Men jag försöker hålla mig stark och skaffa en ryggrad.

4 kommentarer:

  1. Släng allt godis eller ge bort det... skicka det med M till jobbet. Bort ur skåpen bara :) Började med sockerfritt jag med och rensade skåpen direkt. Lite måste jag lämna när N får hålla sin godisdag. En månad totalstopp på allt, sen får vi se :)

    SvaraRadera
  2. NIO plattor fazers blå, herregud vad gott det låter. Några tips har jag inte tyvärr men jag ville bara säga att du är inte ensam med ett grymt sockerbehov, jag är sjukligt besatt av choko. Inte så att jag äter enorma mängder men lite varje dag. Det är irriterande. Borde nog ta mej i kragen men är vi inte värda lite gott varje dag? Bara lite?

    SvaraRadera
  3. Det är nog lite väl farligt att ha så där mycket choko hemma om man försöker avvänja sig... Jag skulle nog också råda att göra sej av med allt sött hemma på nåt sätt. Och sen bara var hård. Kanske ta en kopp te eller lite tuggummi.

    SvaraRadera
  4. Tack för era tips:)
    Tror jag klarar det utan att göra mig av med dem, men jåä nio plattor choko till julklapp är lite galet;) det var en mega platta som innehöll så många;)
    Men snart är det 1års kalas så får välö bjuda på choko;)

    SvaraRadera