onsdag 9 januari 2013

Våga köpa?

Det är frågan. Var på stan idag och försökte hitta en vinteroverall till nästa vinter och en tunnare overall till våren. Vi har ju haft lyxen att vi fått alla våra overaller som vi har nu åt Elliot, men eftersom min systers flickor numera väljer flickiga halare så kommer det inga därifrån mera.
Men frågan är då att våga köpa till nästa vinter och vilken storlek? Han knakar ju på växten hela tiden, nån gång måste det ju sluta och bli mera jämt.
Att ta en 92 eller 98 i storlek är frågan och märkena är ju så olika. Ticketens halaren är stora medan Molo har småa storlekar. Svåra val.
Skall en sväng till sello ännu för att se va de har där.

5 kommentarer:

  1. M använde Tickets halare i storlek 92 förra vintern, då hon fyllde 2 i januari och samma halare använder hon den här vintern också. Jag har en större i skåpet ifall den här blir alldeles för liten, det enda som jag är lite orolig över är buntarna, hon har vuxit i längd massor, eller benen i alla fall, under hösten. Jag har haft som vana att köpa lite för stort så hon kan använda samma kläder länge, t.ex. vinterhalaren i år, samma med nästa storlek, välikausikläderna skaffade jag likaså storlek 80 av Ticket då hon fyllt 1 och de gick på henne ännu då hon var 2 och till förra våren skaffade jag storlek 98 som var ganska stor men den går säkert ännu om ett år på hösten. Det blir kanske inte så mycket variation på kläderna, men när de är så sjukt dyra! Sorry, för en megalång kommentar :)

    SvaraRadera
  2. Det är ju just det att de kostar så mycket, men nu på rea så skulle det ju löna sig:)
    Elliot är ju nu en 86a, så hittade en välikausi på nätet i märket travalle/Remu- billigare varition än reimatec.
    Vill ju att den passar nu i vår direkt men ännu på hösten så tog en 92, hoppas hanninte drunknar i den;)
    Sen med vinteroverall tänkte jag en 98, av Molo som har mindre storlekar så den kan vara lite stor nästa vinter men passlig kankse sen ännu nästa år. Det är så svårt när han vuxit så snabbt och mycket, men det måste ju snart sluta lite;)

    SvaraRadera
  3. Vår son som nu är 3 år så han hade 1år storlek 86/92. Dom brukar väll lite säga att barnen hålls länge på 86/92. Han har nu först 98/104. Och Elin som blev 10 månader den 6 så har nu 74.

    SvaraRadera
  4. Noah har Molo 104 som går ännu och då är han lång för att vara en fyraåring. Små är de inte. Han hade den i fjol när han var 3 på vintern och då menade försäljaren att jag sku köpa en 98 åt honom. Tror 98 nog är helt för stor åt Elliot nästa vinter. Noah hade en 98 Jonathan när han var två och han drunknade i den...

    SvaraRadera
  5. Tack för tipsen, kanske jag vågar köpa en vinteroverall i 92, jag hittade på nätet en reimatecs förmånligt även om jag lite dreglar efter en Molo, men en sån kan han ju få när han är lite äldre;)

    SvaraRadera