fredag 11 januari 2013

Fyndat

Nu har jag fyndat overaller åt Elliot. En på nätet i storlek 92, som säkert är lite stor ännu men går säkert bra även på hösten.

Var just till Vekarakirppis och fyndade en Reima-tecs overall i st 86 som är super bra och i fint skick. Men tycker nog att loppis borde vara billigare, denna overall är i jätte bra skick nog och man riktigt noga tittar hittar man endast lite slitage på knäna, men 40 euro är lite dyrt i mitt tycke för en begagnad grej.
Och många säljer rent ut sagt skräp och detta mycket dyrt. Smutsiga plagg, slitna och skrynkliga, vem vill köpa?
Hittade en rolig reimas jacka för vår och höst, och tänkte att denna vill jag köpa. Kollade lite närmare och märkte den var smutsig och de ville ha 25 euro för den.

Sedan hade ju vissa jätte fina och fint vikta och mycket bra skick och rimiliga priser, men man märkte att de säkert sålt förut.

Men vill nog gå oftare på loppisar man kan ju påriktigt fynda. Till Nella&Nuttu och Akseli skulle jag villa gå.

5 kommentarer:

  1. Vi kan ta en Nella&Nuttu utflykt sen när jag blir mammaledig! För jag vill också fynda på loppisar :)

    SvaraRadera
  2. Jag vet, halaren var fin och vet det med säkerthet eftersom jag var på Vekarakirppis idag och tittade just på den. Hade säkert köpt den åt C om det varit en 92:a :):).

    Ps. Hade den smutsiga rocken fiskar på sig ;)? Om det var den, så var den också i min smak. Men alldeles för smutsig!

    /Mikaela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heh, vad roligt:) jag måste sen bsra köpa overallen för tyckte den var ok:) rocken hade fiskar på;) synd att den va så smutsig:(

      Radera
  3. Jåå Hanna det passar bra:) och om man far me bil dit så blir det lättare:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nå då får ni står för bilen :) För en sån har inte jag...

      Radera