lördag 12 januari 2013

Chef&Sommelier

Igår blev det tumis tid med mannen ute på stan. Undrade först när vi gick till tåget hur konstigt det kändes utan vagn.
Vi hade mina föräldrar här och sköta Elliot, bra hade det gått och han sover ännu också så jag antar att han var trött.

Men alltså maten, jag kan inte beskriva lyxen jag fått smaka på. Nio rätters middag på Chef&Sommelier. Min mans 30 års present, som vi använde ett år senare.

Sättet de kom till var och en för att berätta vad vi åt och hur det hade lagats imponerade mig verkligen.
Dricker inte heller så mycket ( har inte druckit mera än ett glas på typ två år)
så hade tänkt mig klara på ett glas vin till maten, men tog vinmenyn som de rekommenderade. Alltså jag är ännu i himlen, dricker inte rödvin, men allt fixades med vittvin likaså bra. Det var så gott, synd att man inte kan få tag på flaskorna så lätt.

Maten, åjåj, drömde hela natten om maten.
Sätter upp bilder på det vi åt. Jag som inte är en kålälskare så tyckte nästan kålet på speltbädd var godast av det vi åt, om man inte räknar med choko efterrätten som var syndigt god. Speciellt god med tanke på att jag inte ätit godsaker på lääänge.

Tänker varmt rekommendera detta ställe åt alla. Men boka i tid, det är en restaurang med 20 platser, mycket intim och liten. Men konceptet fungerar bra när det blir så personligt när de går från bord till bord.

Här några bilder.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar