fredag 20 september 2013

Dagar som denna!

Har fått njuta idag. Av egen tid. Klockan nio trettio körde jag iväg mot Ikea. Handlade lite stuff och körde vidare till luhta outlet. Hittade Rukkas kurahanskar med foder för ynkla 5 euro, som nya 17 euro. Så det var ett bra fynd. Körde till Lanttila kirppiset där brevid och blev överraskad hur stort det var. 

Sedan styrde jag nosen mot Kodin Ykkönen. Beundrade några mattor och köpte en lampa till gästrummet. 

Sedan blev det Jumbo och till lunch såklart lite sushi.
Försökte hitta något vettigt nytt i klädform. Men kom hem med två innebandyklubbor, en ute borste(barnstorlek) och lite tröjor åt den yngsta i familjen. WHY? Joo för jag är en snäll mamma och kunde inte gå förbi dem i butiken, hmm. Eller så int. 

Sedan blev det mammutti markkinat och matuppköp.

Hela tiden då jag går ensam i butiken så har jag brått hem. Har inte ro att gå i butiker längre. Har inte ro att prova kläder. Snabbt in för att prova-snabbt ut.

När har jag ändrat mitt sätt? När har jag slutat att tycka om att gå i butiker? Förr var det en hobby. Numera ett måste alltid nu som då. Kan inte njuta längre av att shoppa stuff. Mest nog för det man hittar som är fint kostar skjortan. 
Hittade en super fin klänning av Esprit idag på -50%, och blev super lycklig då jag så att de hade den i storlek 38. Drunknade i den och sedan hade de en i 34 som gick på men kändes alltför tajt för min smak. Men typiskt att just då det råkar vara 36 som är min storlek så är de slut. 
Så jag gick hem tomhänt. Får kolla på söndag om jag skulle hitta något. 

Sedan blev det lite mat på Kalkkirannan Kievari med familjen och Elliots farföräldrar samt gammelmomi. 

Tala om lyxfredag!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar