måndag 23 september 2013

En måndag

Idag har vi haft en effektiv förmiddag. Elliot har dammsugat, vi har tvättat byke, bytt lakan, läst böcker och byggt duplon.
Lagat mat och diskat.  

Elliot fick välja vad vi gjorde idag och han valde att dammsuga. Sedan lekte vi ju nog också, men det kändes liksom bättre då det ösregnade ute att stanna inomhus. Ut går vi ju efter vilan tänkte jag och på kvällen blir det jumppa för hela familjen. Min man kommer med Elliot och jag drar hela grejen. Skall bli super skoj. Det är 15 barn anmälda. 

Har kommit på den ultimata maten för oss som slukas ner på nolltid av både mig och den yngsta i familjen. Nämligen majs och zuccini som jag stekt i pannan. Kokt broccoli, stor favorit och sedan hade jag lagat hönsbitar som jag dippat i ägg och sedan skorpsmulor och parmesan som jag sedan stekte. 
En lite dipsås lagade jag åt mig av mögelost. Elliot nöjde sig utan sås.
Till efterrätt åt han ännu grynost direkt från burken. Så super enkelt och märkte att han säkert skulle äta det varje dag om han fick. 

Tänker skriva ner olika mater vi gör varje dag så andra kan få tips. Ifall ni har en dunder måltid som är er barns favorit dela gärna med er. 

1 kommentar:

  1. Vår dotter brukar äta grynost varje dag. Ibland rakt ur burken med sked. Hon trodde i ett skede att det var glass för varje gång hon såg det sa hon "glass, nam,nam". Så en stor favorit här och behändig då den innehåller mycket proteiner som annars är svårt att få i henne genom kött som hon mer eller mindre vägrar äta.

    SvaraRadera