söndag 29 september 2013

Zuccinibiffar

Har nu ett par gånger lagat zuccinibiffar och det blir super gott och Elliot tycker om det. 
Brukar laga med en medelstor zuccini. 
Med matberedaren tar det 30 sek att laga riven zuccini. 

Tillägger ett ägg, lite riven ost, hackad lök och strör på lite vetemjöl. Blandar om med sked och senast smula jag in även lite salladsost(feta). Kryddar med persillade och lite peppar. 

Steker biffarna ca. 5-10 min beroende på pannans värme. Serverar med grynost och gurka och senast fick Elliot även batat till. Super gott och enkelt. 


4 kommentarer:

  1. Så bra idé av dig att skriva ut recept, nu kan man kanske laga mat igen här hemma :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jåå, jag ville skriva ner dem åt mig själv också och sedan samtidigt kanske inspirera andra :)

      Radera
    2. Var har du hittat persillade?

      Radera
    3. Hittade det från stora prisma, tror jag. Men använder även vanlig torkad persilja eller provencale krydda går också fint.

      Radera