måndag 30 september 2013

Dagens mat

Använder mig rätt ofta av naturell höna. Hönsbiffar är extremt lätta att fixa och man kan variera på vad man har för smaker med. 

Detta recept lagde jag igår. 
Du behöver ett paket hönsbiffar( använde tunna minutbiffar) 
-grädde
-riven morot
-riven zuccini
-kryddor enligt smak 

Smäll allt i en ugnsform, jag satt hönan först sedan moroten och zuccinin. 

I ugnen på 200 grader i ca. 25-35 min. Serverade med couscous och gurka och grynost. Den lilla i familjen åt med god aptit. 


2 kommentarer:

  1. Jag är tacksam för alla din mattips. Har varken tid eller ork att planera så mycket vad vi ska äta, men nu ska jag plocka några tips från din blogg :). /Mikaela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra! Just vad min tanke var med att skriva dem :)

      Radera